czy to WPN?

Forum poświęcone wymianie doświadczeń na temat diagnostyki niepłodności: badania i ich wyniki, zabiegi, leki (działanie, skutki uboczne); metody wspomaganego rozrodu - IUI, IVF, ICSI.

Moderator: Moderatorzy jak się leczyć

ODPOWIEDZ
AniaKol1992
Posty: 2
Rejestracja: 07 kwie 2021 14:47

czy to WPN?

Post autor: AniaKol1992 »

hej. =ooo*
nie wiem gdzie szukać porady więc spróbuje tutaj. :cool:
Mam 29 lat, synka 5 lat (wpadka, zdrowa ciąża),od momentu kiedy dostalam miesiaczki w wieku 16 lat były baaardzo niereguralne, najdłuzej czekałam na nia 9 miesiecy, doszedl okropny tradzik. moj koszmar trwał i trwał. tak na prawde tradzik sie zmniejszyl po ciazy, zostały mocno przetłuszczajace sie wlosy. rano umyje a na wieczor mam mega tłuste jakby posmarowane oliwa. bylam u wielu lekarzy, bo okres jest raz go nie ma a jak juz przyjdzie to mam silne bóle. swierdzono pcos. lekarz przepisal Duphaston i Verospiron. Zapisalam sie do innego endo-gina od niepłodności (nie staram sie o 2 dzidzie) zlecil badania w 3 dniu cyklu:
wg niej estradiol mam piękny, fsh 5,21, lh 16,4 - mowi ze to jest mocno nieprawidlowe, insulina 8,97 (2,6-24,9), glukoza 93 (70-99)- zleciła diete o niskim ig, tarczycowe są w porządku oraz usg tarczycy ok, niepokojące jest DHEA-S 400 (98-340), 17-oh progesteron 4,0 (norma jest do 1,4), testosteron 1,70 (0,22-2,9), SHBG 84 (19-122). w obrazie usg są pecherzyki lecz nie jest to jednoznaczne bo raz są raz ich nie ma. Rezonans przysadki wykazał gruczolaka 4mm - prolaktyna ok po descie metakroplamidem bardzo wzrasta. TK nadnerczy nic nie wykazało. pamietam ze jak mialam moze z 19 lat byłam w klinice na diagnostyce i przepisał mi lekarz dexa, Androcur i Siofor500, tabletki anty - brałam chyba kilka miesiecy, byłam kompletnie nieswiadoma co tam mi wyszlo i zagubiłam te badania.
Obecny Lekarz skierował mnie na badanie profilu steroidowego - mam zrobic w piatek dobowa zbiorke moczu, wynik za około 3msc. Czy to może być WPN??
dodam ze jestem bardzo szczupła, 163cm,53kg :flowers:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jak się leczyć?”