Czy rodzina wielodzietna może zostać rodziną zastępczą?

O adopcji na poważnie. Czy adopcja jest lekarstwem na nasze problemy? Dlaczego adoptujemy? Czego się boimy? Może ktoś ma już gotową odpowiedź?

Moderator: Moderatorzy adopcyjne dylematy

ODPOWIEDZ
Dzialejka
Posty: 2
Rejestracja: 28 wrz 2016 17:04

Czy rodzina wielodzietna może zostać rodziną zastępczą?

Post autor: Dzialejka »

Witajcie,

Od kilku miesięcy zastanawiamy się z mężem nad tym,czy jest możliwe,aby samemu mając już piątkę dzieci,zostać rodzicami dla dwójki braci. Nie jest to sytuacja pilna,ale chłopcy są wychowywani przez dziadków w podeszłym wieku i oni boją się, że wnuki zostaną bez rodziny. Przyjaźnimy się z nimi od roku, nasz syn chodzi z jednym z nich do klasy. Pomgamy im jak tylko możemy. Jeszcze nie byliśmy w ośrodku adopcyjnym szukać porady. Babcia zastanawia się nad procedurą adopcji ze wskazniem. Dodam,ze z wykształcenia jestem położną, mam 32 lat. Oboje z mężem pochodzimy z rodzin wielodzietnych, znamy kilka takich,które mają nawet po 10-12 dzieci. Ale nie znamy żadnej rodziny wielodzietnej,czyli z dużym doświadczeniem jako rodzice,którzy podjęli się trudu przyjęcia dzieci adoptowanych. Jeśli znacie kogoś takiego,proszę o kontakt. Wierzę,że znajdzie się wyjście,bo naprawde pokochałam tych chłopców,ale nie chcę im dawać żadnej nadziei. Wiem,że potrzebujemy czasu,doświadczenia innych i życzliwych ludzi,którzy zajęliby się naszą sprawą.
Z %óry dziękuję za odp.
Mama piątki dzieci,
Czy będzie ich więcej?....
Kalka58
Posty: 148
Rejestracja: 19 maja 2011 22:15

Re: Czy rodzina wielodzietna może zostać rodziną zastępczą?

Post autor: Kalka58 »

Możliwe. I nie zależy to w sumie zbytnio od ilości Waszych dzieci. Musicie zrobić szkolenie na rodzinę zastępczą (teraz robią je Mopry i pcpry) , mieć warunki dla chłopaków, nie być karany i, mieć dochód i chyba tyle. Jeszcze trochę cierpliwości.
darumik
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1677
Rejestracja: 13 sie 2010 11:15