poziom glukozy we krwi

Archiwum forum "Jestem w ciąży"

Moderatorzy: Moderatorzy grupa wdrożeniowa, Moderatorzy

Awatar użytkownika
marchewka22
Posty: 567
Rejestracja: 07 maja 2003 00:00

poziom glukozy we krwi

Post autor: marchewka22 »

Kochane Dziewuszki
wlasnie odebralam swoj wynik na poziom glukozy i jestem w ogromnym stresie. co prawda na wyniku nie ma normy, ale pani laborantka powiedziala, ze w godzine po podaniu 50 g glukozy jej poziom nie powinien zgodnie z norma przekraczac 150mg/dl. ja mam 176 !! nie moge dodzwonic sie do swojego doktorka ani jak na razie znalezc norm w necie. nie wiem czy mam cukrzyce. pomozcie jak cos wiecie o normach. czekam z niecierpliwoscia.
Marchewka

Awatar użytkownika
dziawa
Posty: 6
Rejestracja: 12 gru 2003 01:00

glukoza

Post autor: dziawa »

na moich wynikach norma jest podana 70,0-105,0 mg/dl, no a ja miałam 86,9
dziawa

Awatar użytkownika
Cytryna
Posty: 52
Rejestracja: 20 paź 2003 00:00

Post autor: Cytryna »

Marchewka, ja też parę dni temu robiłam te badania. Mi lekarz powiedział, że norma to 140, a ja miałam 147. Zdzwoniłam się z nim, ale powiedział, żeby się jeszcze nie przejmować, że za 2 tyg skieruje mnie na jakieś badanie diagnostyczne, które jest dokładniejsze, i nie wykluczone, że nic nie wykaże. Duże znaczenie dla wyniku ma to jak było przeprowadzone; ja byłam na czczo, bo tak kazała mi laborantka, natomiast lekarz powiedział, że u kobiet w ciąży nie jest to rygorystycznie wymagane. Może są inne normy, nie wiem :?

Serdecznie Cię pozdrawiam :P
Cytryna

Awatar użytkownika
SiK
Posty: 6122
Rejestracja: 23 maja 2003 00:00

Post autor: SiK »

No ja robiłam badanie wczoraj, a wynik będzie w Poniedziałek. WIęc dopiero wtedy mogę powiedzieć coś więcej.

SiK z 26 tyg. Kropeczką! :D
SiK z [url=http://www.nasz-bocian.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=15856&start=0][b][color=red]Emilką i Paulinką[/color][/b][/url]
07.04.2004r - ICSI nOvum
11.07.2007r - mrozaczek nOvum

Awatar użytkownika
marchewka22
Posty: 567
Rejestracja: 07 maja 2003 00:00

Post autor: marchewka22 »

czytalam, ze jezeli wynik jest w granicach 140-180, to trzeba zrobic kolejny z obciazeniem 75g. gdyby byl powyzej 180 to bezwzglednie nalezy sie udac do poradni diabetologicznej. a moj wynik jest tak blisko tej granicy. na pewno czeka mnie to kolejne obciazenie. a ja balam sie jak ognia tego badania glukozy, bo przeczuwalam, ze bedzie cos nie tak. za bardzo mam ostatnio smaka na slodkie, zbyt czesto mysle o paczkach. za bardzo mi sie tu wszystko klei.
Marchewka

Awatar użytkownika
marchewka22
Posty: 567
Rejestracja: 07 maja 2003 00:00

Post autor: marchewka22 »

czytalam, ze jezeli wynik jest w granicach 140-180, to trzeba zrobic kolejny z obciazeniem 75g. gdyby byl powyzej 180 to bezwzglednie nalezy sie udac do poradni diabetologicznej. a moj wynik jest tak blisko tej granicy. na pewno czeka mnie to kolejne obciazenie. a ja balam sie jak ognia tego badania glukozy, bo przeczuwalam, ze bedzie cos nie tak. za bardzo mam ostatnio smaka na slodkie, zbyt czesto mysle o paczkach. za bardzo mi sie tu wszystko klei.
Marchewka

Awatar użytkownika
folka
Posty: 184
Rejestracja: 03 lut 2004 01:00

Post autor: folka »

Marchewka, ja mialam przed obciazeniem 71, po 131. Twój wynik pewnie bedzie do powtórki, co nie znaczy, że masz cukrzycę, po prostu częściej będziesz wymagała kontroli cukru i dokladniejszych badań. Wplyw na poziom glukozy mogło mieć tez to, czy poprzedniego dnia nie pojadłaś sobie produktów z glukozą. Ważny jest też poziom przed obciążeniem. W każdym razie nie jest to aż taki wysoki cukier żeby się stresować, bedzie dobrze.

Awatar użytkownika
sznurcia
Posty: 1375
Rejestracja: 08 gru 2003 01:00

Post autor: sznurcia »

marchewka nie stresuj sie :)) Tak jak mówi folka wynik może nie jest rewelacyjny ale to nie cukrzyca imho jeszcze . Oczywiscie nie chce tu jakiegos mundroka udawać ;-) ale mysle że najwazniejsze to spokój! :))
Sama odbieram jutro rano wyniki i mam lekkiego stresa , ale jestem dobrej myśli. Daj znać co Ci doktorek powiedział.

Awatar użytkownika
marchewka22
Posty: 567
Rejestracja: 07 maja 2003 00:00

Post autor: marchewka22 »

Kochane Dziewuszki !
wlasnie wrocilam z pobran. uspokoilam sie nieco. co prawda nie mam wynikow, beda po 17.00, ale pani laborantka rownolegle do pobran robila mi test glukometrem, ktorego wynik nie jest wiazacy, ale granica bledu nie jest duza- podobno kilka jednostek w ta lub w tamta. otoz przed podaniem glukozy wynik byl 87. po podaniu 75 g po godzinie 147, a po 2 godzinach 124. to nie jest zle. podkreslam, ze to glikometr a nie wynik krwi. no ale daje juz szanse, ze krew bedzie podobna i wynik jest w normie jak na moj stan wiedzy. musialby byc powyzej 200 aby byla to nieprawidlowosc. czyli wyglada wstepnie nato, ze moj wczorajszy wynik po podaniu 50g - 176, byl wynikiem stresu. przed pobraniem starsznie sie zdenerwowalam, zreszta jak zwsze, bo mam te przypadlosc, ze nie mam zyl i zawsze mnie kluja i nie znajduja i tak sie konczy pobraniem z palca. i tak bylo tamtym razem . a ja w dodatku strasznie paniecznie sie boje pobrania z zyly(dobre, stara krowa a sie boi). wiec starsznie sie zdenerwowalam, ze mnie kluja i nic z tego nie wychodzi i byc moze wowczas tak mi skoczyla ta glukoza. a dzis od razu brali z palca. wiec jesli ktokolwiek w przyszlosci przeczyta tego posta i bedzie sie zamartwial, nie ma czym, bo dopiero kolejny wynik jest przesadzajacy. dzieki jeszcze raz za wsparcie. dam znac jak bedzie krew.
buziaki
Marchewka

Awatar użytkownika
SiK
Posty: 6122
Rejestracja: 23 maja 2003 00:00

Post autor: SiK »

No to fajuwkowo. A ja czekam na swój wynik do Poniedziałku.
SiK z 26 tyg. Kropeczką! :D
SiK z [url=http://www.nasz-bocian.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=15856&start=0][b][color=red]Emilką i Paulinką[/color][/b][/url]
07.04.2004r - ICSI nOvum
11.07.2007r - mrozaczek nOvum

Awatar użytkownika
sznurcia
Posty: 1375
Rejestracja: 08 gru 2003 01:00

Post autor: sznurcia »

no ja mam po glukozie 138 wiec chyba luzik :-)
Marchewka :)) to super ! :)

Awatar użytkownika
naga
Posty: 176
Rejestracja: 23 lip 2003 00:00

Post autor: naga »

... a ja myślałam że wszystko w porządku bo przed glukozą mialam w normia a po glukozie norm nie było napisanych ale pomyślalam że jeśli przed podaniem 50g jest o.k. to i po glukozie powinno tak być, a tu czytam że jestem powyżej normy bo mam 161 j. O kurcze trochę się przestraszyłam..... do lekarza dopiero wizyta 25 marca-kupa czasu. i w ostatnim tygodniu przytyłam az 2 kg!!! czy to coś nie tak?!!!
:(

Awatar użytkownika
marchewka22
Posty: 567
Rejestracja: 07 maja 2003 00:00

Post autor: marchewka22 »

Naga !
nie stresuj sie, niech moja panika nie bedzie dla Ciebie zlym przykladem. zwroc uwage, ja pierwsze badanie po 50g glukozy mialam 176. spanikowalam. zadzwonilam do doktorka, zrobilam 75 g glukozy po godzinie i po 2. wyszlo po godzinie 151, a po 2 - 131. czyli w normie. jedno badanie jeszcze nie przesadza i nie ma co popadac w stres, tak jak ja to zrobilam, bylam po prostu zdolowana i przerazona, ze moge miec cukrzyce. pamietaj, ze na poziom glukozy mogly miec wplyw slodkosci jakie zjadlas nawet do 4 dni wstecz. plus stres tuz przed badaniem (ja tez go mialam). glowa do gory !!! nie przesadzaj niczego po 1 badaniu, tylko zrob nastepne, tzw krzywa cukrowa. na pewno bedzie ok.
buziaki
Marchewka

Awatar użytkownika
SiK
Posty: 6122
Rejestracja: 23 maja 2003 00:00

Post autor: SiK »

Witam!

Żona odebrała wczoraj wynik - glukoza 169 (albo 167). teraz mi się myli. Lekarz powiedział, ze to zbyt wysoka wartość, a ponieważ ma inne obawy to kazał rano stawić się Żonce w szpitalu. Dziś oprócz innych badań będą przeprowadzana diagnostyka Żony w kierunku wyeliminowania cukrzycy ciążowej, która może być niebezpieczna dla dziecka.

SiK z 27 tyg. Kropeczką! :D
SiK z [url=http://www.nasz-bocian.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=15856&start=0][b][color=red]Emilką i Paulinką[/color][/b][/url]
07.04.2004r - ICSI nOvum
11.07.2007r - mrozaczek nOvum

Awatar użytkownika
marchewka22
Posty: 567
Rejestracja: 07 maja 2003 00:00

Post autor: marchewka22 »

Trzymamy za Was i Kropeczke kciuki. jestem przekonana, ze nastepny wynik bedzie dobry i nie bedzie cukrzycy. glowa do gory!!
serdecznie sciskam
Marchewka

Zablokowany

Wróć do „Archiwum - Jestem w ciąży”