Zmniejszenie dawki hormonów

dr n.med. Tomasz Zbroch
Pracuje w Klinice Rozrodczości i Endokrynologii Ginekologicznej UM w Białymstoku. Poza problemami kluczowymi dla medycyny rozrodu i endokrynlogii ginekologicznej zainteresowania zawodowe skupia na problemach ciąży po technikach medycznych wspomagających zachodzenie w ciążę (AIH, IVF/ICSI) i diagnostyce prenatalnej. Posiada certyfikat ultrasonografii płodu Fundacji Medycyny Płodu w Londynie (FMF).

Moderator: Osoby zatwierdzające - ciąża po leczeniu

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
karla78
Posty: 543
Rejestracja: 15 lip 2008 00:00

Zmniejszenie dawki hormonów

Post autor: karla78 »

Witam serdecznie.
Jestem w 27dpt, po AZ.Kilka dni temu po pierwszym USG lekarz zdecydował o schodzeniu z estrofemu i lutinusa.Po zmniejszeniu dawek do 2*1 już pierwszego dnia wystąpiły bóle brzucha i plamienia.W związku z powyższym,po 3 dniach powrót do dawek 3*1 i jak na razie bez plamień.
Czy te 3 dni zmiejszonych dawek mogą mieć negatywny wpływ na rozwój zarodka?
Jak długo zalecały Pan kontynuować przyjmowanie obu hormonów?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Córcia

Tomasz Zbroch
Ekspert Bociana
Ekspert Bociana
Posty: 1144
Rejestracja: 27 sie 2012 18:33

Re: Zmniejszenie dawki hormonów

Post autor: Tomasz Zbroch »

po potwierdzeniu prawidlowo rozwijającej się ciąży po świeżym transferze niektórzy schodzą z dawek suplementacyjnych po potwierdzeeniu ciaży. Stopniowe zmniejszanie jest częśtym postepowaniem rozpoczyna się ok 6 ty do 8 czasem 10 tyg. Jeżeli cykl jest przygotowywany farmakologicznie suplementacja kończy się ok 10-12 ty. Stan kliniczny i inne wskazania mogą modyfikować te ogólne założenia.
Pozdrawiam Tomasz Zbroch.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ciąża po leczeniu niepłodności - pytania do eksperta”