JAKIE BADANIA ZROBIĆ PO PORONIENIU?

Jak z tego wyjść, co dalej robić?

Moderator: Moderatorzy poronienia

Awatar użytkownika
Magda2
Posty: 15
Rejestracja: 05 lip 2005 00:00

Post autor: Magda2 »

W jaki sposób lekarz moze stwierdzić czy mam zrosty? Moja lekarka twierdzi , że na podstawie USG jest to niemożliwe.

Awatar użytkownika
Pysia1
Posty: 3438
Rejestracja: 01 lip 2002 00:00

Post autor: Pysia1 »

W czasie usg to lekarz najwyzej moze sobie zrosty wymyslic, chyba ze roobi usg z kontrastem, niektorzy lekarze robia hsg z pomoca kontrastu i usg, a nie jak najczesciej rtg.
Wtedy widac jak wedruje plyn i robi sie zdjecie usg.
Za pomoca zwyklego i samego usg nic wyrokowac sie nie da.
Mama Antosia- 24.05.2006 najwspanialszy dzień w życiu oraz:
2002- Aniołka Groszka- 8 tc, cp
2004- Aniołka Biedroneczki- 10 tc
2009- Aniolek Maluszek- 9 tc

Awatar użytkownika
abejot
Posty: 3017
Rejestracja: 03 lis 2004 01:00

HSG

Post autor: abejot »

Rodzynko!
Nie wiem, czy nie polecam ci badania "na wyrost" ale wydaje mi się ,ze po 3 poronieniach zasadne jest mimo wszystko wykonanie HSG, to jest zdjecie RTG macicy z kontrastem i wtedy "czarno na białym" zobaczysz czy jama macicy i jajowody są w porządku.[treść niezgodna z tematem wątku]
Kolejne badanie, które wg. mnie warto wykonać po 3 poronieniach( bo taka liczba zalicza nas juz do grupy poronień nawykowych niestety...)
to badanie genetyczne kariotypu Twojego i Twojego partnera.Jesli wyjdzie ok. a tak zwykle jest, to po prostu ten problem odpadnie i bedziesz mogla skupic sie na innych badaniach.
I ostatnie BARDZO WAZNE to badanie na obecnosc we krwi przeciwcial ANTYKARDIOLIPIDOWYCH w klasie Igg i Igm, [treść niezgodna z tematem wątku]

Awatar użytkownika
szczotka
Posty: 8
Rejestracja: 13 lip 2005 00:00

Post autor: szczotka »

Abejot
Odnośnie HSG to powiedz mi czy jest ono konieczne w przypadku gdy miałam laparoskopie w styczniu 2005 roku. Rozpoznanie lewy jajowód niedrożny nic się nie dało zrobić ale prawy jajnik ok i jajowód wyczyszczony. Jajniki zmienione policystycznie przeprowadzono kauteryzację jajników. Potem w kwietniu zaszłam w trzecią ciążę. W czerwcu 8 tyg. ciąża martwa.

Awatar użytkownika
Pysia1
Posty: 3438
Rejestracja: 01 lip 2002 00:00

Post autor: Pysia1 »

Rodzynek jesli po poronieniu mialas w styczniu 2005 laparoskopie diagnostyczna to uwazam iz hsg nie jest potrzebne.
Jesli wykazano jeden niedrozny jajowod a drugi dobry to hsg nic nowego nie wniesie, tym bardziej ze to laparoskopia jest najdokladniejsza forma sprawdzenia stanu narzadow rodnych.
Pozdrawiam
Mama Antosia- 24.05.2006 najwspanialszy dzień w życiu oraz:
2002- Aniołka Groszka- 8 tc, cp
2004- Aniołka Biedroneczki- 10 tc
2009- Aniolek Maluszek- 9 tc

Awatar użytkownika
abejot
Posty: 3017
Rejestracja: 03 lis 2004 01:00

HSG

Post autor: abejot »

A ja bym sie spierała z Pysią...Bo gdyby laparoskopia była wykonana z histeroskopią, to obraz byłby pełny, czyli macica i jajniki "z zewnątrz" i jama macicy "od wewnatrz". A jezeli poza laparoskopią nie wykonano HSG lub histeroskopii diagnostycznej, to tak naprawdę "szczegół" w postaci np.przegrody macicy ( ja przepraszam, ale u mnie okazało się to być główna przyczyną...) albo zrostów wewnątrz macicznych moze pozostać niezauważony...
Ale jeżeli nie masz jeszcze wykonanego oznaczenia przeciwciał antykardiolipidowych to koniecznie biegnij do laboratorium i zrób to badania[treść niezgodna z tematem wątku] przy podwyzszonych przeciwciałach( a ich poziom moze wzrosnąć w czasie ciąży!) obumarcie zarodka może nastapić często własnie już w okolicach 8 tygodnia, [treść niezgodna z tematem wątku]

Awatar użytkownika
Pysia1
Posty: 3438
Rejestracja: 01 lip 2002 00:00

Post autor: Pysia1 »

Laparoskopia jest zabiegiem o wiele dokladniejszym niz hsg.
Znam przyklad kolezanki, ktora robila hsg i nie wyszlo to co sie okazalo w laparoskopi, ze jej narzady rodne wygladaly jakby przeszla zapalenie otrzewnej.
Co do histeroskopii ona pozwala ocenic stan endometrium, al jest calkiem innym zabiegiem niz hsg. Hsg wykrywa zrosty na obrazie usg lub rtg, ale nie zawsze jest dokladne. Dopiero w czasie laparoskopii mozna wykazac zrosty i jesli sie da je usunac.

Ja bede miala laczona laparoskopie i histeroskopie.
Hsg w takim przypadku jest czasem zdradliwe, jak rowniez niewyrazne.
Wiele osob zamiast robic hsg od razu sklania sie ku laparoskopii, gdyz w jej trakcie mozna wykonac drobe korekty.
Mama Antosia- 24.05.2006 najwspanialszy dzień w życiu oraz:
2002- Aniołka Groszka- 8 tc, cp
2004- Aniołka Biedroneczki- 10 tc
2009- Aniolek Maluszek- 9 tc

Awatar użytkownika
rodzynek
Posty: 107
Rejestracja: 15 lip 2005 00:00

Post autor: rodzynek »

Dziewczyny. Otóż chciałabym byście mi powiedziały czy badania na chlamydie można zrobić z krwi, czy lepiej z wymazu z szyjki macicy, z czego robi sie mykoplazmę. [treść niezgodna z tematem wątku]

Awatar użytkownika
abejot
Posty: 3017
Rejestracja: 03 lis 2004 01:00

chlamydia

Post autor: abejot »

Droga Rodzynko!
Badanie na Chlamydie wykonuje się zarówno z krwi jak i z szyjki macicy.Raczej w problemach ginekologicznych zaleca się wykonanie posiewu. [treść niezgodna z tematem wątku]

Awatar użytkownika
monia1977
Posty: 1
Rejestracja: 23 lip 2005 00:00

Post autor: monia1977 »

witajcie!
[treść niezgodna z tematem wątku]12 tygodniu poszlam zrobic usg kontrolne do niej do szpitala i sie okoazalo ze niestety ale u mojego "groszek" nie bije serduszko bylo to 5.06.2005 zabieg mialm 2 dni pozniej . badanie histopatologizne nic nie wykazalo, tokoplazmoze zrobilam wynik IgG 40,0 IU/ml (w. pozytywny >20), natomiast IgM 180 IU/ml (<450,0 negatywny) tzn chyba ze bylam chora ale nie jestem.
poradzcie jakie badania moge jescze zrobic aby nie przechodzic tego drugi raz.

Awatar użytkownika
Izoldunia
Posty: 20
Rejestracja: 09 gru 2005 01:00

Post autor: Izoldunia »

[treść niezgodna z tematem wątku] serduszko mojej dzidzi przestało bić w 8 tyg.[treść niezgodna z tematem wątku]Porobiłam różne wynki, tylko nie jestem pewna czy wszystko: toxo(-), cytomegalia(-), chlamydie (czekam na wynik), wymaz z pochwy(czekam na wynik), hormony tarczycy w normie, obniżony TSH-0,21, ale skonsultowałam to z endokrynologiem i stwierdził,iż może tak być w I trymestrze ciąży, przysadka powinna wrócić do normy, mam powtórzyc wyniki w styczniu,co mogę jeszcze zrobić?
Dodam , iż miałam 9 grudnia usg dopochwowe, wszystko jest ok[treść niezgodna z tematem wątku]

Awatar użytkownika
asiash
Posty: 1
Rejestracja: 18 gru 2005 01:00

Wykaz badań po poronieniu

Post autor: asiash »

Serduszko mojego dziecka przestało bić w 8 tc, 1 grudnia przeszłam zabieg łyżeczkowania. Lekarz zlecił mi toxo - Igg i Igm wyszło ujemne. Czy oprócz badań:
- przeciwciał antykardiolipidowych,
- HSG,
- chlamydii,
- hormonów tarczycy i progesteronu,
- cytomegalii,
- oznaczenia chromosomów
przeprowadza się (na początek) jeszcze inne badania, aby zapobiec powtórzeniu się tej sytuacji?

Awatar użytkownika
ilonka
Posty: 4368
Rejestracja: 02 lis 2004 01:00

Post autor: ilonka »

asiash
Dlaczego chcesz robić HSG?
Przecież zaszłaś w ciążę... :? a to inwazyjna metoda, która sprawdza drożność jajowodów :?:

Inne badania są OK
[url=http://images50.fotosik.pl/125/a306678e7281bea1med.jpg][b]Julia 6.11.2008r [/b][/url]

Awatar użytkownika
mimi13
Posty: 52
Rejestracja: 15 lis 2005 01:00

Post autor: mimi13 »

Proszę o pilną odpowiedź...
W środę tj. 04.01.06 miałam łyżeczkowanie po drugiej obumarłej ciąży. Obydwie ciąże zakończyły się w 9 tygodniu zabiegiem - wcześniej lekarz oprócz pęcherzyka żółtkowego nie widział płodu, ani bijącego serduszka.
Po pierwszej nie robiłam żadnych badań. Teraz muszę i jest to oczywiste, ale nie wiem, czy są jakieś badania, które muszą być zrobione zaraz po zabiegu.
Proszę o pomoc.
Dzięki.

Awatar użytkownika
tofifi
Posty: 539
Rejestracja: 28 kwie 2004 00:00

Post autor: tofifi »

Oprócz badania histopatologicznego fragmentów doczesnej i jaja płodowego, nie ma innych pilnych badań. O tym, jakie badania zrobić w czasie tych kilku miesięcy po zabiegu, decyduje zwykle ginekolog prowadzący. Badań jest bowiem całe mnóstwo, a nie wiemy przecież, czy już się na coś badałaś, czy zachodziłaś w ciążę bez problemu itp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Poronienia”